دسته بندی سایت
برچسب های مهم
پیوند ها
آمار بازدید سایت
۱۱ تکنیک اثرگذاری یوکل و تریسی؛ چگونه دیگران را متقاعد کنیم؟
قبل از اینکه صحبت کنید دوبار فکر کنید، چرا که کلمات و تاثیرشان میتوانند بذر موفقیت یا شکست را در ذهن دیگران بکارند.
راههای زیادی برای اثرگذاری بر دیگران وجود دارد. به عنوان مثال، میتوان با تکیه بر ارزشها و اعتقادات دیگران بر آنها اثر گذاشت، میتوان با دلیل و منطق و ارائهی شواهد و حقایق آنها را تحت تأثیر قرار داد و یا صرفا با لطف کردن در حق آنها به این هدف رسید.
در این مقاله به بررسی ۱۱ روش مثبت و منفی اثرگذاری بر دیگران میپردازیم. با شناختن این راهها میتوانید از رویکردهای مثبت بهره گرفته و از رویکردهای منفی اجتناب کنید. همچنین میتوانید بفهمید که چه موقع طرف مقابلتان از رویکردهای منفی برای تحت تأثیر قرار دادن شما استفاده میکند.
معرفی تکنیکهای اثرگذاری یوکل و تریسی
«گری یوکل» (Gary Yukl) و «بروس تریسی» (J. Bruce Tracey) پژوهشگران حوزهی رهبری در مدیریت، بیش از یک دهه پیرامون اثرگذاری در محیط کار پژوهش کردهاند. آنها ۱۱ تکنیک مختلف اثرگذاری را که افراد معمولا در محیط کارشان از آن استفاده میکنند، شناسایی کردهاند. یوکل این ۱۱ تکنیک را در سال ۱۹۸۱ در کتابی تحت عنوان رهبری در سازمان منتشر کرده است. روشهای مذکور در دو دستهی تاکتیکهای مثبت و منفی ارائه شدهاند:
تاکتیکهای مثبت
متقاعدسازی منطقی
آگاهیبخشی
پیشنهاد الهامبخش بودن
مشورت و همفکری
بدهبستان
همکاری
تاکتیکهای منفی
مشروعیت
ائتلاف
فشار
چاپلوسی
درخواست شخصی
در ادامه به هرکدام از این تاکتیکها نگاهی انداخته و خواهیم دید که چگونه میتوان از تاکتیکهای مثبت استفاده بیشتری کرد.
تاکتیکهای مثبت اثرگذاری
در اینجا به بررسی تاکتیکهای مثبت میپردازیم. تاکتیکهای مثبت روشهایی هستند که استفاده از آنها نه تنها به رابطهی شما با دیگران لطمه ای نخواهد زد، بلکه باعث تاثیرگذاری بیشتر شما بر دیگران میشود.
۱. متقاعدسازی منطقی
در این روش شما با استفاده از حقایق غیرقابل انکار، توضیحات واضح و بیانات منطقی به متقاعدکردن طرف مقابل میپردازید. به عنوان مثال، تصور کنید که ایدهی یک محصول جدید را با تیم مدیریت شرکت مطرح میکنید. متوجه میشوید که یکی از اعضای هیئت مدیره علاقهای به پیشنهاد شما ندارد. پس با استفاده از آمار و ارقامی که در تحقیقات خود به دست آوردهاید برای او توضیح میدهید که محصول جدید به چه صورت میتواند منجر به افزایش سهم بازار شرکت گردد.
در مواقعی که میخواهید بر روی کسی که با شما منافع مشترک دارد تأثیر بگذارید؛ متقاعدسازیِ منطقی، موثرترین روش خواهد بود. برای استفاده از این تکنیک، جمع آوری دادهها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و از دقت و درستی و مرتبط بودن آمار و ارقام و تئوریهای مورد استفادهتان، اطمینان حاصل کنید. همچنین با داشتن اطلاعات کافی و جامع میتوانید به اشکالات و سوالاتی که در تصمیم گیریهای گروهی و یا جلسات طوفان فکری پیش میآید پاسخ دهید.
۲. آگاهیبخشی
با آگاهی بخشی میتوانید برای طرف مقابل شرح دهید که چگونه درخواست، ایده و یا پروپوزال شما برای وی سودمند خواهد بود. در این حالت، پروژه به خودی خود به او سود نخواهد رساند، بلکه سود مورد نظرش نتیجهی حمایت و مشارکت او در پروژه خواهد بود. به عنوان مثال تصور کنید که یکی از اعضای تیم شما راضی به مشارکت در پروژهی مخاطره آمیز جدید نیست. اما از سویی شما به تخصص او نیاز دارید و میدانید که او نیز خواهان رسیدن به ارتقای شغلی است. برای او شرح میدهید که اگر این پروژه به موفقیت برسد همهی اعضای تیم کار را برای هیئت مدیره ارائه خواهند کرد و این امر میتواند منجر به ارتقای وی شود.
نکته:
این تکنیک یه طور ویژه برای افرادی مناسب است که برای نیازهای خود نسبت به نیازهای تیم و یا سازمانشان اهمیت بیشتری قائل هستند.
۳. پیشنهاد الهامبخش
هنگامی که با احساسات، ارزشها، امید، آرزو و ایدهآلهای یک شخص سروکار دارید، از این روش استفاده کنید. الهامبخشی به شما کمک میکند تا ارتباطی قدرتمند میان شخص و پروژه به وجود آورید. این ارتباط انگیزهی قدرتمندی برای وی خواهد بود.
برای مثال، فرض کنید شما قصد دارید تا از یک رویداد اجتماعی که پیرامون نظافت محیط صورت میگیرد، حمایت مالی کنید. برای انگیزهبخشی به افراد به منظور داوطلب شدن و همکاری در این فعالیت، به آنها توضیح میدهید که چگونه تلاشهای آنها منجر به زیباسازی منطقه و فراهم آوردن رفاه افراد جامعه میگردد و چگونه باعث ایجاد امنیت و سلامت کودکان و حیاتوحش منطقه خواهند شد. برای اکثر مردم این گفتهها الهام بخش خواهند بود.
برای استفاده از این رویکرد باید بیاموزید که چگونه در دیگران انگیزه ایجاد کنید. همچنین برای اثرگذاری بر اعضای تیمتان، بهخوبی به ارزشهایی که هنگام استخدام آنها در نظر داشته اید، فکر کنید و سپس درخواست خود را برای رسیدن به ارزشها و همچنین اهداف، آرزوها و رویاهای آنها مطرح کنید. برای ایجاد ارتباطی قوی میان احساسات طرف مقابل و پیامی که میخواهید به او منتقل کنید، بهتر است که از روشهایی مثل داستانسرایی استفاده کنید.
۴. مشورت و همفکری
در این رویکرد از مردم میخواهید که شما را در برنامه ریزی برای دستیابی به اهدافتان یاری کنند.
به عنوان مثال فرض کنید میخواهید یک سیستم کارآمدتر برای مدیریت بخشهای مختلف فرآیند فروش شرکتتان پیادهسازی کنید. پروژه، پروژهی عظیمی است و میدانید که در این پروژه موفق نخواهید شد مگر اینکه تمام اعضای تیمتان با تمام توان از آن حمایت کنند.
پس از اعضای تیمتان میخواهید تا شما را در یافتن یک راهکار مناسب یاری و مشاوره دهند. این تاکتیک به طور ویژه زمانی مفید است که مسئول ایجاد تغییر در سازمانتان شدهاید و نیاز دارید که هرکدام از اعضای تیمتان با پذیرش قسمتی از کار، شما را در به سرانجام رساندن آن یاری کنند.
این تاکتیک در مواقعی که افراد مهارت، دانش، و منابع لازم و مناسب برای به انجام رساندن مأموریت و دستیابی به اهداف آن را در اختیار ندارند یا در زمانی که چیزی که از آنها میخواهید در تضاد با منافعشان است، چندان کارآمد نخواهد بود.
۵. بدهبستان
این تکنیک که بر پایهی عمل متقابل بنا شده است، بر پاداش دادن به دیگران بابت کمکها و مشارکت آنها در رسیدن به اهداف دلالت دارد. این پاداش میتواند از جنس منابع، اطلاعات و یا کمک کردن متقابل در پروژهای دیگر و یا هر چیز ملموس و قابل درک دیگری باشد.
به عنوان مثال فرض کنید تا پایان وقت اداری باید گزارشی را تکمیل کنید ولی برای به اتمام رساندن آن نیاز به دستیار دارید. از یکی از همکارانتان میخواهید که در جمعآوری دادهها به شما کمک کند. در این شرایط کمک کردن به شما هیچ منفعتی برای او ندارد و چه بسا ممکن است او را از کارهای خود نیز عقب بیاندازد. اما میدانید که همکارتان دوست دارد وقت بیشتری را با خانوادهاش بگذراند.
پس به او پیشنهاد میدهید اگر به شما کمک کند تا گزارشتان را آماده کنید شما نیز در اتمام کارش او را یاری میکنید و بدین ترتیب او این فرصت را خواهد داشت تا یک روز بیشتر مرخصی بگیرد و در کنار خانوادهاش باشد.
این تاکتیک زمانی مناسب است که از دیگران درخواستی دارید که به خودی خود منفعتی برای آنها ندارد و علاوه بر آن ضمن افزایش استرس کاری، زمان آنها را نیز میگیرد.
۶. همکاری
با استفاده از این تاکتیک شرایط را به گونهای فراهم میکنید که طرف مقابل، به همراه شدن با شما و پذیرش درخواستتان، تمایل پیدا کند و قبول کردن پیشهادتان برای او آسانتر شود. به عنوان مثال فرض کنید که میخواهید جلسهای برای ملاقات یکی از مشتریان خود ترتیب دهید، اما او به دلیل طولانی بودن مسیر و کمبود وقت علاقهای به شرکت در این جلسه ندارد.
پس به جای اینکه او به دفتر شما بیاید، ترتیبی میدهید که اعضای تیم شما برای ملاقات او به دفترش بروند. به این صورت، او صرفا باید وقت اندکی برای شرکت در جلسه اختصاص دهد و نیازی به طی مسافت طولانی و صرف وقت زیاد نخواهد داشت.
نکته:
تاکتیک همکاری ممکن است شبیه به تاکتیک بده بستان به نظر برسد، زیرا در هر دو تاکتیک به طرف مقابل پیشنهاد میدهید که کاری برای او انجام دهید. تفاوت کلیدی بین این دو تاکتیک در این است که در بده بستان شما در قبال انجام خواستهتان، پیشنهادی به طرف مقابل میدهید اما در همکاری شرایط را طوری فراهم میکنید که صرفا پذیرش درخواستتان برای او آسانتر گردد.
تاکتیکهای منفی
اگر از رویکردهای منفی برای اثرگذاری استفاده میکنید ممکن است به دیگران ، رابطهتان با آنها و همچنین اعتبارتان آسیب برسانید. اما مهم است که با این تاکتیکها آشنایی داشته باشید تا هنگامی که طرف مقابل در مواجهه با شما از آنها استفاده کرد متوجه شوید و بتوانید شرایط را کنترل کنید.
۷. مشروعیت
افراد هنگامی از این تاکتیک استفاده میکنند که میخواهند خود را در موضع قدرت و حق قرار دهند تا در این موضع از شما درخواست انجام کاری را داشته باشند. بدین ترتیب که به در خواست خود و موقعیتی که در آن قرار دارند مشروعیت میبخشند. ممکن است تلاش کنند به شما القا نمایند که درخواستشان در راستای سیاستها، قوانین و فعالیتهای سازمان است و پذیرش آن به نحوی حتی وظیفهی شما است!
افراد معمولاً همراه با درخواستهای غیرمنطقی و یا در مواقعی که از میزان قدرت و نفوذ طرف مقابل اطلاعی ندارند از این تکنیک استفاده میکنند. این تاکتیک با ایدهی قدرت مشروع رابطه دارد. استفاده از این تاکتیک هنگامی مناسب است که اشکال و روشهای مثبت اثرگذاری جواب نمیدهند.
۸. ائتلاف
وقتی شخصی از افراد دیگر نظیر رئیس، مشتریان و همکاران و یا اعضای تیم شما استفاده میکند تا روی شما تأثیر بگذارد، از تاکتیک ائتلاف استفاده کرده است. در حقیقت با متحد شدن با دیگران به شما فشار آورده تا شما را مجبور به انجام کاری میکنند.
شخصی که میخواهد شما را تحت تأثیر قرار دهد، ممکن است از دیگران بخواهد تا به طور مستقیم روی شما اثر بگذارند یا ممکن است از نظرات دیگران برای تحت تأثیر قرار دادن تصمیمات شما استفاده کند.
۹. فشار
افراد هنگامی که میخواهند شما را بترسانند و از شدت عمل استفاده کنند، تاکتیک فشار را به کار میگیرند. ممکن است حتی پس از شنیدن نه از شما، با تکرار کردن پیاپی درخواستشان سعی در تغییر تصمیم شما داشته باشند. یا شاید با این تکنیک تلاش کنند که از قدرت شما بکاهند و اعتبار شما را متزلزل کنند.
تاکتیک فشار معمولاً با استفاده از قلدری پیاده میشود و باعث میشود احساس ناراحتی، استرس، آزردگی و عصبانیت در شما به وجود بیاید.
۱۰. چاپلوسی
برخی از افراد قبل از اینکه درخواستشان را مطرح کنند سعی میکنند با چاپلوسی احساس خوبی در شما ایجاد کنند و از این طریق احتمال اینکه درخواستشان را بپذیرید بالا برود. به عنوان مثال ممکن است قبل از اینکه از شما درخواستی بکنند، به ستایش شما بپردازند و یا در حق شما لطفی کنند. اگر این ستایش و تعریف کردن بدون صداقت و حسن نیت و کاملا ریاکارانه باشد و یا لطفی که در حق شما میشود به خاطر این باشد که به جای آن از شما چیزی طلب کنند؛ میتواند ادامه این رابطه را کاملا مخدوش کند.
۱۱. درخواست شخصی
وقتی که افراد با تکیه بر دوستی، وفاداری، مهربانی و سخاوت از شما درخواست میکنند، در حقیقت تاکتیک درخواست شخصی را به کار برده اند. این تاکتیک اثرگذاری ممکن است این احساس را در شما ایجاد کند که طرف مقابل میخواهد سرتان کلاه بگذارد یا میخواهد با سوءاستفاده از ارزشهای اخلاقی از شما امتیاز بگیرد.
با یادگیری و تمرین این ۱۱ تاکتیک و همچنین زمان درستِ بهکارگیری آن، میتوانید بهترین تاثیر ممکن را روی دیگران بگذارید.
برچسب های مهم
فارسی ساز Assassins Creed Black Flag تلگرام : ParsiTeamCH@ سایت : ParsiTeamSite.ir ... ...
بعد از انتشار فارسی ساز، از طریق ایمیل به شما ارسال خواهد شد ...
اگر قصد دارید تا مهارت خواندن و دایره واژگان خود را بهصورت هم زمان تقویت کنید، مجموعه کتابهای Reading and Vocabulary Development میتواند شما را به هر دو هدف خود برساند. عنوان ذکر شده نام کتابهایی چهار سطحی برای تقویت مهارت واژگان و خواندن زبان انگلیسی است که امروز قصد ... ...
مسجدنما از سال ۱۳۹۳ هر هفته با شما بوده است. دوست دارد مثل همیشه مستقل بماند. اما هزینههایش بالا رفته است. پیشنهاد میکنیم با خرید بسته ماهانه بدون نشان مسجدنما، ما را در تداوم این حرکت فرهنگی یاری برسانید. شما با خرید این بستهها ضمن حمایت از مسجدنما،میتوانید آن را ... ...
اگر قصد دارید تا مهارت خواندن و دایره واژگان خود را بهصورت هم زمان تقویت کنید، مجموعه کتابهای Reading and Vocabulary Development میتواند شما را به هر دو هدف خود برساند. عنوان ذکر شده نام کتابهایی چهار سطحی برای تقویت مهارت واژگان و خواندن زبان انگلیسی است که امروز قصد ... ...
به نام خدا ست (کرمانجی) ورژن فول برای سیستم عامل اندروید و ویندوز منتشر شد پر ریتم و پر قدرت ترین ست موجود در این سبک کیفیت برای اجرا مراسمی کیفیت تظمینی (برگشت وجه )در صورت نارضایتی دارای آکورد متغیر مناسب برای مجالس و باند و اکو (برای ارگ ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ و ... ...
حجم فایل : 415.7 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 25 1 رفتار جمعی تعریفرفتار جمعی عبارت است از الگوهای رفتاری بی ساختار، خودانگیخته، هیجانی و پیش بینی ناپذیر. افراد هنگامی که در رفتار جمعی درگیر می شوند، به محرک خاصی که ممکن است شخص یا رویداد خاصی باشد، پاسخ می ... ...
مقایسه جرم انتقال مال غیر و خیانت در امانت چکیده تحقیق با موضوع تفاوت جرم خیانت در امانت با جرم انتقال مال غیر معنای خیانت در امانت (اصطلاحی) قانونگذار تعریفی از بزه خیانت در امانت بعمل نیاورده لیکن به نظر برخی از حقوقدانان خیانت در امانت رفتار مجرمانه و مخالف امانت است ...
این مجموعه باعث افزایش اطلاعات و بهبود مهارت های عملی و علمی داروسازان بالاخص دانشجویان داروساری در زمینه ساخت داروهای ترکیبی می باشد. شامل: ارائه نسخه های ترکیبی اجزای موجود در فرمولاسیون روش ساخت و نکات قابل توصیه ... ...
اگر قصد دارید تا مهارت خواندن و دایره واژگان خود را بهصورت هم زمان تقویت کنید، مجموعه کتابهای Reading and Vocabulary Development میتواند شما را به هر دو هدف خود برساند. عنوان ذکر شده نام کتابهایی چهار سطحی برای تقویت مهارت واژگان و خواندن زبان انگلیسی است که امروز قصد ... ...
جزوه: عملیات انتقال جرم استاد: قائمی دانشگاه علم و صنعت ایران *تایپی ...
جزوه ی مهندسی رودخانه آماده برای دانلود است. دانشگاه: تهران استاد: دکتر علی سلاجقه منبع درسی، آزمون ارشد، استخدامی منبع دکترای رشته آبخیزداری فرمت: پی دی اف PDF، قابل استفاده در هر سیستم و دستگاه (موبایل، لپ تاپ و ...) تعداد صفحات: 106 کیفیت: بسیار عالی نوع: دست نویس ...
شامل فایل لایه باز psd ... ...
دانلود جزوه آمار و روش تحقیق مصاحبه دکتری ... ...
در این محصول پاسخنامه تمرینات کتاب دانش آموز ویوپوینت 2 (Viewpoint 2 Students book) برای شما بزرگواران قرار داده شده و شامل پاسخ تمرینات تمامی 12 درس کتاب میباشد. از این به بعد دیگر لازم نیست نگران نمرات حل تمرین خود در کلاس زبان باشید. از طریق قسمت اطلاعات دانلود در آخر ... ...
طرح توجیه فنی،مالی و اقتصادی عنوان طرح توجیهی+فرم خام این طرح توجیهی با فرمت قابل ویرایش ورد(word) برای دانلود شما آماده شده وفایل این طرح کارآفرینی بر روی سرورهای سایت آپلود شده است. شما پس از دانلود یک فایل زیپ بدون پسورد خواهید داشت که با دابل کلیک روی آن فایل پی دی اف ... ...
موضوع شفاعت از اصول مسلّم اسلام است که روايات زيادي درباره آن نقل شده است. در قرآن کريم نيز آيات متعددي درباره آن وجود دارد. مانند آيات 43 تا 48 مدثّر که خداوند متعال عده اي از کساني را که شفاعت شامل حال تمام علماي اسلام شفاعت را قبول دارند.بزرگترین و نهایی ترین امید مؤمنان ...
زيردستان که تحت سرپرستي مولا و صاحب خود زندگي مي کنند، حقوق زيادي بر عهده سرپرست خانواده دارند. معصومين(عليهم السلام) به عنوان سرمشق مسلمانان، رفتارهاي ارزشمندي با زيردستان و به خصوص خادمان و کنيزان داشته اند که آثار اخلاقي و تربيتي فراواني به دنبال داشته، گذشت از خطاهاي ...
نقشه سیم کشی موتورسیکلت های سی اف موتو CFMOTO 250 NK به صورت کاملا فارسی و رنگی و بسیار با کیفیت فرمت : pdf (پی دی اف) قابلیت باز شدن در انواع دستگاههای اندروید، آیفون، لپتاب، کامپیوتر و ... شامل سیم کشی کامل تمام تجهیزات برقی و سنسورها و عملگرها قابل استفاده برای مدل ... ...
دانلود کتاب صوتی روانشناسی زنان یکصد و پنجاه راز از زنان به همراه یکصد و پنجاه مهارت ارتباطی-کتاب روانشناسی زنان که شامل صد و پنجاه راز در مورد زنان به همراه صد و پنجاه نکته ارتباطی با آنان می باشد. این کتاب از چند ویژگی خاص برخوردار است؛ از جمله تمامی شاخص های کتاب روان ... ...
مشخصات فايل نام فايل:بک دراپ نوزاد چمدان و خرس های عروسکی-کد 2078 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP عرض 1920 PIX کيفيت: 300 DPI ويژگي هاي فايل کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران قيمت کیفیت عالی قيمت مناسب تبديل عکس هاي ... ...
در این تحقیق مطالبی که بحث می شوند، دارای پنج فصل هست که هر فصل هم زیر مجموعه های دارد که عبارتند از : 1-کلیات و مفاهیم؛ شامل معنای اخلاق، معنای فضیلت اخلاقی، معنای رذایل اخلاقی ، تعریف علم اخلاق، آثار اخلاق خوب، آثار بد اخلاقی، تبیین موضوع و ... می باشد . 2-فضایل اخلاقی؛ شامل ...
اديان، مذاهب، مكتبها و نيز شخصيتهاى سياسى براى تربيت پيروان و هواداران خود برنامهها و طرحهاى عملى متنوعى ارائه مىدهند و افكار و انديشههاى خود را از اين طريق تثبيت مىكنند. وَ لِكُلِ اُمه جَعَلنا مَنَسكا هُم ناسِكُوه براى هر امتى پرستشگاه و راه و روشى قرار داديم ...
در اسلام، یکی از کلیدهای اصلی ایمان، «صبر» معرّفی شده است؛ ولی دامنة معنایی این واژه در عرف عام، به قدری محدود شده که تنها در معانی «مکث، تحمّل سختیها و قانع شدن در برابر وضع موجود» ظهور یافته است. برایناساس، تحقیق حاضر بر آن است که در یک فرآیند تدریجی، ...
مهارت نوشتن برای خیلی از افراد بسیار سخت است و انتخاب یک منبع خوب و معتبر برای تقویت مهارت Writing میتواند کمک بسیاری به زبان آموز بکند. سری کتابهای Longman Academic Writing Series New Edition یکی از مطرح ترین منابع آموزشی برای تقویت مهارت Writing زبان انگلیسی است که از ... ...
برای انکه بتوانید از خرید فایل کتاب اندیشه 2 استفاده کنید و با قیمت مناسب تر تهیه کنید از طریق سایت اقدام به خرید کنید. بین CSF ها و اهداف کوی سلردرنوی وجود دارد ، به نونه ای که موکن اسلت، این دو یکسلان تلقی نردنداما آنها واقعا یکی نی ل سلتند. اهداف ، فهر ل سلتی از رایت ها ... ...
معرفی کتاب شفای زندگی تنها خودمان مسئول اتفاقاتی هستیم که از سر میگذرانیم و این کاملاً به قدرت ذهنمان بستگی دارد. لوئیز ال هی در کتاب شفای زندگی به شما میآموزد که افکار مثبت و منفی انسان آیندهاش را میسازند. همچنین او طی مجموعهای از تمرینات کمکتان میکند ذهنتان را بهتر ... ...
بیماری های ویروسی دام بزرگ دکتر نوزاد ...
مجموعه بیماری های گوسفند پرفسور نوری ...
برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت و خرید جزوه فایل اقتصاد خرد از سایت ما خریداری نمایید با قیمت کاملا مناسب. در حال حاضلر CSF ها را میتوان در توام سلطوح یز سلازمان - از مدیریت در راس سلازمان تا کارکنان ل شارلدر پایین ترین سلط سلازمان مورد ا ل ستفاده قرار داد. CSF ها میتوانند ... ...
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا